Dinsdag 30 september

30 september 2014 - Chengdu, China

Hallo trouwe volgers :) Dinsdagavond 23.00 uur is het nu en eigenlijk moet ik slapen want om 6 uur gaat de wekker, ja we hebben echt vakantie!

De Tijgersprongkloof was (wederom) erg indrukwekkend. We hadden goed weer en hebben dus mooie plaatjes kunnen schieten. Het stijgen naar Sangri La begonnen we al te voelen, oren klappen dicht en lucht werd behoorlijk ijl. Rustig aan en veel drinken was het advies steeds. Zondag vol goede moed naar het grootste klooster waar nog steeds zo'n 600 monniken leven, er werd een klein mannetje van 3 jaar opgeleid tot monnik, triest om te zien, maar opa en oma zijn trots en mogen een bepaald kleur vlag op hun huis zetten! Ik heb daar niet veel van mee gekregen want halverwege de prachtige wandeling naar het klooster kreeg ik een tik met de hamer; combinatie van de hoogte, de warmte en mijn verkoudheid. Rustig aan met paraplu tegen de zo'n naar beneden gewandeld, groep werd naar de lunch gebracht en Joop en ik in een taxi naar het hotel (met een flesje zuurstof!). De rest van de dag en nacht geslapen en gisteren was ik weer een beetje bijgekomen. Gelukkig vertrokken we gisteren, na een bezoek aan de Black Dragon Pool in Lijjang met het vliegtuig naar Chengdu en daar kwam ik weer helemaal bij.

Vandaag zijn we naar de grootste Budha van China geweest, 71 meter uitgehakt uit de rotsen. Volgende keer gaan we hier niet 6 uur (3 uur enkele reis) voor in de bus...niet dat we nog eens gaan, maar goed beetje zonde van de tijd. Ik pleeg nu heiligschennis want de Chinezen gingen massaal alle 371 trappen op om hem in het gezicht te kunnen kijken en iets in zijn oor te kunnen fluisteren. Sommige gingen nog verder door een enge smalle trap af te dalen naar zijn voeten. Vanavond hebben we lekker in het hotel gegeten met 2 dames uit de groep, zij wonen in Loosdrecht en Hilversum dus min of meer buurtjes....een is ook nog scrapster :).

Morgen dus de laatste dag, om 8 uur vertrekken we naar de panda's. Morgen is ook een nationale feestdag hier, komende week zijn alle Chinezen vrij!! Gaat me een feest worden, ellebogen zijn aangescherpt om vooraan te komen/blijven om wat leuke foto's te kunnen maken. Morgenmiddag staat er niets op het program dus waarschijnlijk even richting Starbucks en kijken of we nog een leuk souveniertje kunnen kopen. Dan koffers herinrichten en dan is het weer uit met de pret.

Morgen volgen de foto's en vertel ik jullie hoe het met de panda's was.

groetjes en liefs van mij

1. Ien en Emile Rutten:
    30 september 2014
    Nou lieve 2, geniet van jullie laatste dag. Rustige vlucht en kom gezond weer terug in Almere. Liefs van de Limburgers.
  2. Daniëlle Galenkamp:
    30 september 2014
    Geniet nog even daar in China, en een goede reis naar Nederland. Het was weer erg leuk om alles te volgen! X
  3. Jess:
    30 september 2014
    Jeetje wat een volle vakantie...snel maar een weekje naar de zon om bij te komen ;)!
    Ben enorm benieuwd naar de foto's! Maar vind t ook fijn als jullie weer thuis zijn!!
    X
  4. Eric:
    30 september 2014
    nou geniet van de panda's en een goeie terugreis
  5. Sabine:
    30 september 2014
    Geniet ervan en alvast een goede terugreis!
  6. Veerle:
    1 oktober 2014
    Jullie zullen nog even kunnen genieten en foto's maken.
    Het is daar dan ook wel prachtig weer.
    Veilig thuis!