Vrijdag 26 september

26 september 2014 - Lijiang, China

Goedenavond, goedemiddag allemaal, hier is het nu 21.22 uur vrijdagavond. Wekker voor morgen staat op 7 uur....dan rijden we naar ons voorlaatste hotel.

Maar laten we beginnen bij het begin, in Kunming liet ik jullie achter met de mededeling dat we naar Dali gingen dinsdag. Busrit van 5 uur was zo voorbij, beetje lezen, dommelen en gezellig praten.  We hebben inderdaad vrij gekregen, we doen net of het vakantie is zei Eric onze FOX reisleider. Hij heeft ons naar het stadshart gebracht, erg gezellig, leuke eettentjes. De optionele tour werd ons afgeraden door Eric, wel zijn we naar een tempel en 3 pagodes geweest. Wederom erg indrukwekkend allemaal. In Dali pakken de stellen een voor een wat tijd voor zichzelf met eten en winkelen.

Gisteren weer in de bus dit keer op weg naar Lijjang, onderweg zijn we naar een markt geweest...vlees en vis op kranten, groente en fruit mooi gepresenteerd. De commerciële stop was op een zijde-borduur school. Prachtige doeken hingen er, meisjes borduren 2x2 uur per dag. Doen dus zomaar 1 tot 1,5 jaar over een groot doek. Toen nog even door naar een huis fabriekje waar ze doeken met indigo behandelen, mooie patronen werden er eerst opgestempeld. Door naar het hotel. Rond 6 uur met elkaar en gids naar het centrum gewandeld, door de stromende regen. Ergens wat gegeten en toen weer op het hotel aan, het was droog dus konden we genieten van alle winkeltjes en eettentjes, O.a. met krekels, meelwormen (van die lekkere dikke) sprinkhanen en torren.  Vandaag was de optie om te gaan fietsen maar gezien het weer hebben we 2 dorpjes met de bus bezocht. Het eerste was een authentiek dorpje genaamd YuHau. Lunchen op een terrasje en toen terug naar hotel. Op weg naar diner 2 hele mooie omslagdoeken gescoord, lekker afgepingeld :). Morgen om 9 uur vertrekken we naar Zongdiang ofwel Sangri La, we zitten dan op 3600 meter hoogte! Onderweg bezoeken we de Tijgerkloof, 400 treden naar beneden en dus ook weer 400 terug om echt in de kloof te komen, gaan we even niet doen. Zondag staat een bezoek aan een groot boeddhistisch klooster op het programma.

groetjes van ons

xx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sabine:
    Klinkt allemaal geweldig!!!! Veel plezier nog. Xx
  2. Rene:
    26 september 2014
    Ziet er geweldig uit .genieten maar weer
  3. Eric:
    26 september 2014
    echt mooi veel plezier nog
  4. Gea Uffen:
    Super weer om te lezen.
  5. Malkita:
    Klinkt super!!!
  6. Veerle:
    27 september 2014
    Heel mooie foto's en je reisverhaal doet zoveel verlangen doorsijpelen.
    Geniet er nog enorm van!
  7. Ien en Emile Rutten:
    27 september 2014
    Lieve 2, terug uit Venetie gaan we jullie reisverhalen even inhalen. Geniet nog lekker van de laatste dagen. Liefs van ons