Zaterdag 20 september

20 september 2014 - Xian, China

Ni Hau, even een inhaalslag maken. Joop is fietsen op de stadsmuur van Xian en ik heb mezelf een vrije dag gegeven (daarover later meer).

De dag na de Muur moesten de koffers dus bijtijds op de gang en vertrokken wij om half 9 naar de Hutongs, was een leuke ervaring, nog even naar de dagmarkt geweest. Varkenskoppen en hele eenden lagen daar te wachten op de pan :) kleurrijke en voornamelijk luidruchtige groente en fruithal. Na de lunch naar het zomerpaleis, mooie tuin maar te weinig tijd helaas. Diner en op naar het station...ook hier luidruchtig en druk. Erg gelachen aan boord met elkaar tot bij bijna iedereen rond half 11 en de nodige flesjes wijn en bier later de deurtjes dicht gingen. Om half 9 uitstappen in Xian, lekker ontbijten en vanwege het feit dat de kamers nog lang niet klaar waren naar het Terracotta Leger van de Keizer. Over indrukwekkend gesproken, allemachtig prachtig!! Lekker op ons gemak, soms op de Chinese manier (met de ellebogen je naar voren dringen) staan kijken en verbazen. Rond half 7 terug in het hotel, bekaf en toe aan een douche.

Vandaag is een keuze dag, de keuzes die de reisleider ons gaf hebben we verbouwd naar een iets ander programma, fietsen, pagode en museum stelde hij voor. Het is geworden fietsen, lunchen en naar de moslimwijk. Daar staat een klokken- en beltoren. Vanwege mijn knie had ik tegen het fietsen al nee gezegd. Gisterenochtend werd ik door Erna, verzorgende van beroep, gewezen op vuurrode plekken net boven mijn enkel, ze keek even en kwam tot de conclusie dat  mijn sokken afgelopen dagen veel te strak hebben gezeten en in combinatie met schoenen die je normaliter niet draagt, veel lopen en warmte ik nu last van stuwing heb. De boordjes van mijn Sokken gisteren kapot geknipt en meteen bij aankomst in de kamer koelen. Heb van haar ook Zwitsal poeder gekregen. Ik zit dus nu in de lobby met mijn been voor me op de bank, waslapje met ijsblokjes erop. Ik had me wel opgegeven voor de lunch en moslimwijk maar heb die afgezegd, even een dag geen schoenen en sokken voor mij. Geen straf want het is heerlijk weer en er is een mooie tuin. Vanavond wel gezellig mee naar een dumpling festival, eten en een show.

Zo dames en heren, jullie zijn weer op de hoogte, we vermaken ons prima hebben een leuke groep, op 1 stel na maar dat schijnt altijd zo te zijn (moest aan je denken Gea wat betreft de airco in de bus :)) Hebben gisteren een prachtige generaal van het leger gekocht, die komt in november aan. Bedankt allemaal voor de reacties, leuk dat jullie allemaal meegenieten.

Dikke kus en tot de volgende keer. Weet niet wat de dag van morgen brengt dan vliegen we door naar Kunming.

1. Gea Uffen:
    20 september 2014
    Haha geweldig.... ik reis gewoon weer mee.
    heb weer genoten van je verhaal.
    Ik zou zeggen.... links laten liggen dat stel.
  2. Jolanda:
    20 september 2014
    Wow...dat fietsen lijkt mij geweldig! Jullie genieten echt. Jammer van die sokken
  3. Veerle:
    20 september 2014
    Je brengt me in vervoering en wat een verhalen en prachtige foto's.
    Het probleem van de sokken ken ik, van het wandelen.
    Er zit altijd wel een koppel bij waar het minder mee klikt maar niet aantrekken.
    Doen wat jullie graag doen en de rest van de groep valt dus super mee.
    Wees wat voorzichtig met je knietje hé. xxx
  4. Anita en André:
    20 september 2014
    mooie combinatie; veel zien en plezier. Indrukwekkend om het terra cotta leger van dichtbij te zien en het fietsen ook. Benieuwd naar De Generaal! heb je arnicagel bij je voor de enkel, gaat sneller de genezing. fijne reis verder. groetjes, A&A
  5. Marian:
    20 september 2014
    Ni Hau. Tot nu toe jullie reis goed kunnen volgen. Ook de foto's zijn prachtig. Goede voortzetting en dat alles maar naar wens mag verlopen. Groetjes
  6. Joop en Julia:
    21 september 2014
    Mooi verslag en prachtige foto s! Indrukwekkende reis!
  7. Rika:
    Hoi Hoi,

Mooie verhalen en prachtige foto's.
    Erg leuk om jullie zo te volgen.
    Geniet van jullie reis.

Liefs Rika
  8. H. van Kampenhout:
    21 september 2014
    Vanwege het mooie weer hier, weinig met de pc gedaan.. Nu al je verhalen gelezen en zijn hartstikke jalours. Wat een belevenissen !. Blijf goed voor jezelf zorgen en blijf genieten.
    Neem je nog een apie voor me mee?
  9. Geke:
    Geweldig dat leger het zijn er nog al wat. Geniet maar lekker verder . Geke
  10. Daniëlle Galenkamp:
    22 september 2014
    Wat een geweldig verhaal weer! Heel veel plezier nog en geniet ervan! xxx