29 augustus 2013

29 augustus 2013 - Deadwood, South Dakota, Verenigde Staten

Een Top dag vandaag, lekker bijtijds weg want alles wat we wilden zien lag op zo'n 1,5 uur van het hotel.

Mount Rushmore is een Memorial van 4 oud presidenten, a Shrine of Democracy. Indrukwekkend uit de rotsen gehouwen.

Custer State Park, genaamd naar Luitenant George Armstrong Custer die in de Black Hills een belangrijke spoorlijn moest bewaken tegen de Lakota Indianen. Hij kwam ook als eerste in gevecht met deze indianen. Tegenwoordig is het park bekend om zijn Wildlife. O.a. leeft er een grote kudde bizons en noem het mazzel, verdiend of what ever, wij kwamen ze tegen toen we het park inreden!! Op en naast de weg, ik kreeg nog op mijn duvel van een parkranger omdat ik naast de auto stond....maar ja foto's had ik al :)

Verder naar Crazy Horse Memorial, een opdracht aan Korczak Ziolkowski. Hij begon eraan op,verzoek van Chief Standing Bear van de Lakota stam. Om de Amerikanen te laten zien dat ook wij "roodhuiden" belangrijke mensen hebben. Toen Ziolkowski overleed namen zijn vrouw en kinderen de bouw over en zijn er tot op heden nog steeds mee bezig!

tot zover deze drukke maar indrukwekkende dag, have a nice day! Ik ga slapen :)

1. Ien en Emile Rutten:
    30 augustus 2013
    Waauuuww. Die hadden wij ook graag gezien en ontmoet( nou ja...ontmoet)
    En prachtigekoppen!
  2. Sabine: