Dag 2 China
16 september 2014 - Beijing, China
dag 2 in Beijing; heel veel kilometers gelopen en veel gezien. Na een "gewoon" ontbijt, rijst kon wel maar 2x per dag is genoeg :) vertrok om stipt 8 uur de bus. Lekker bijtijds dachten we.....het was onverwacht erg, heel erg druk. Zelfs onze Chinese gids Jenny was verbaasd. Eindelijk op het plein en daarna door naar Verboden Stad. Wat een imposant gebeuren, te veel om te bevatten in 1 keer. Inmiddels was het 1 uur en zijn we gaan lunchen, rijst met allerlei lekkere vleesschotels. Handig opgediend, ronde tafel met een rond draaiplateau erop. Na de lunch naar Tempel van de Hemel, hier kwam de Keizer 2x per jaar om te vasten en te bidden voor een goede oogst. Erg mooie tuin was daarbij. Mensen komen naar dit park om van de ruimte te genieten, kaarten, dansen en muziek spelen.
Terug naar het hotel, waar we 30 minuten hadden voor we weer moesten vertrekken. Acrobatiek show en daarna eten. Show was leuk, erg lenige mensen wonen hier.
Nu even in de lobby bijkomen en bijtijds onder de wol, op een knijter hard bed trouwens want dat is gezond voor een mens (vinden de Chinezen) Morgen worden we om 6 uur gewekt (uitrusten??? Vakantie????) en dan rijden we naar het volgende hoogtepunt....De Muur! Kabelbaan omhoog en wandelend een stuk naar beneden (of misschien toch ook met de kabelbaan). Daarna nog een tempel, en we gaan ook nog even het Vogelnest in. Het Olympisch stadion. 's avonds een echte Pekingeend en dan terug naar het hotel, foto's uploaden lukt niet, hopelijk morgen.
Ni Hau xx

Leuke optie bij de muur is rodelen naar beneden... zeker de moeite waard